Skip to main content

7th October 2018

Blogging because my stomach masuk angin and I can't sneak in Maggi inside my room because my parents are outside. Sure I can eat outside but why would I do that haha.

Today, I wanna talk about being grateful and how rezeki is in all sort of form. Writing this down in case one day I decided to be one ungrateful brat so I can slap myself.

I realised how rezeki comes in many form. Material wise, relationships with your parents, friends, significant others, happiness and many more. As for me, I know my rezeki in a relationship with a significant other hasn't arrived yet, probably won't but I realised that I can never complain about that. My rezeki in other places are abundant so I shall enjoy and be grateful with what I have.

Money wise, while right now I only have RM58 in my account, I realised that I was never short of money. Not that I will have people hand me money, it's just that Allah will show me a way to get them in case I needed it. I have a small business on the side, or sometimes someone will give me a project to work on, at times there will be people paying their old debt. And I am definitely super grateful about this.

As for my relationship with my parents, it is super great. I let them down over and over again. Still not a successful kid like everyone predicted when I was younger, but they never really force me to do stuff. They let me steer my course, supported me if I needed the support, always my biggest fan. They are definitely my biggest rezeki. I would definitely be homeless if it weren't for them. May Allah grant them the highest jannah because no amount of things I do will ever repay them. Even until now I still can't repay them for giving birth to me haha.

As for my friends, they are the greatest. Also super supportive. Even when I have no moeny or richness to offer them, they are still my friends. They are also the people that I hope Allah will grant them heaven. Cant ask for nicer people to be in my life.

I hope I will always continue to be grateful, and not take things for granted. Okay, I am super hungry. I shall go now byebye


Comments

Popular posts from this blog

The Vampire Who Ate Garlic For Breakfast

Past tense . Vampire died after that. Poor Vampire:( Putar balik masa. 2 jam sebelum Vampire mati. Vampire masuk bilik tak perlu buka pintu. Bilik Vampire takde pintu. Dia dah pecahkan satu masa dulu. Sebab masa tu dia tergopoh gapah balik rumah tak sedar hari dah nak siang. Masa tu nasib Vampire baik. Kalau tak dia dah jadi debu dah terkena sinaran sang mentari. Masa Vampire masuk bilik, dia tengah fikir nak makan apa. Vampire perut macam buaya, makan tak kira masa. 1 jam 45 minit sebelum Vampire mati. Vampire tukar baju. Lambat lagi sang mentari nak datang. Vampire teruja bila fikir balik macam mana dia selamatkan diri dari sang mentari. Vampire senyum seorang diri sambil cari surat khabar hari itu. "Rm75 ribu duit syiling dianggarkan hilang". Itu cerita besar hari ini. Vampire nampak banyak gambar orang. Dia baca surat khabar macam Jenab tengok buku menu masakan. Telan air liur sepanjang masa. 1 jam 20 minit sebelum Vampire mati. Vampire pergi dapur nak tengok

Metafora

Mungkin kau patut marah Tuhan sebab jauhkan diri kau daripada maksiat. Mungkin jugak kau patut marah aku sebab doakan kau agar kau jauh dari maksiat. Mungkin kau patut marah aku, mak kau, kawan kawan kau dan adik beradik kau sebab doakan agar kau dapat yang terbaik dalam hidup. Maaf sebab tak pernah cakap amin dekat doa yang kau suruh aku aminkan. Makanan yang halal senang nak cari, rezeki yang halal tu yang susah kau nak tentukan. Makan nasi guna duit haram pun tak halal jugak. Masih belum terlewat.

Buka Mata Buka Minda

Okay sekarang cuba tengok blog ni, cari apa perbezaan dia. Siapa menang dapat hadiah. Tak tipu. Eh jangan risau kali ni bukan kasih sayang macam yang selalu di offerkan, kali ni kasih benci hahaha okay tak kelakar. Tapi tengoklah apa yang baru okay? Tengok! Nanti kte bagi lukisan gambar orang yang menang, dan Vampire, dan Jenab dan 30ribu orang kecil menari poco poco. Okay tak? Jawab je kat komen tu. Pertandingan tutup 28 Januari, Jumaat petang. Hadiah tu memang serius akan ku bagi. Jawab jangan tak jawab.